Thursday, October 31, 2013

Kecurian akibat kecuaian

Sabtu lepas 26 okt 2013, ibu bawa anakanda al-qa'id jenjalan di The Mines, kasihan anak ibu asyik berkurung je dalam rumah. 

Nak dijadikan cerita, ibu nak ke toilet, so ibu tinggalkan qa'id dengan papa. selesai tunaikan hajat, ibu keluar menonong. ibu siap dukung qa'id gurau-gurau, tetiba ibu terasa macam ada yg tak kena. 

Kat tangan rasa ringan je, tadi rasa macam ada pegang beg lampin qa'id, tanya papa, tengok dalam beg plastik, alamak takde. rupanya ibu tertinggal beg lampin dalam toilet. aduyaiii

Ibu bergegas ke toilet tadi, misi mencari bermula, malangnye tak berjumpa, beg lampin dah tiada, ibu tanya pada cleaner, dia pun tak tahu, tak perasan dan tak nampak pun. 

Hurmmmm ibu rasa sedih sebab beg tu kesayangan qa'id pemberian dari rakan sekerja ibu. kecewa sebab beg lampin pun ada yang nak curi. dalam beg tu hanya ada 2 keping lampin pakai buang serta sehelai towel kecil. bukannya ada barang berharga pun. seingat dan seyakin ibu, memang takde barang berharga dalam beg tu. Hanya Allah sahaja yang tahu.

Perkara nak jadi, kita bukannya boleh jangka, dan memang tak jangka yang beg baby pun orang ada hati nak curi, dalam toilet perempuan pulak lagi. moral of the day, pencuri tak mengenal jantina, tak peduli beg itu sapa punya, yang penting peluang dah ada depan mata, rembat aje la. 

Anggap saja beg itu rezeki pencuri tu, rezeki yang tak halal untuk dia pada hari itu, tak tahu la apa yg dia buat dengan hasil curian dia tu, mungkin dia akan campak aje bila tengok isi beg, tapi ibu sedih la sebab beg qa'id hilang, disebabkan kecuaian ibu sendiri, ibu minta maaf ye sayang !!

Inilah beg yang dimaksudkan, beg the smurf !!




No comments:

Post a Comment