Sunday, November 17, 2013

Al-qa'id turn TWO

Hari ni genap la usia anakanda al-qa'id 2 tahun .... Yeayyyy !!

Alhamdulillah syukur kepada Allah swt atas anugerah dan nikmat yang dikurniakan. Ibu rasa sangat teruja dan terharu .... melihat anak ibu membesar depan mata, dari sekecil tapak tangan (perumpamaan untuk anak kecil ehehehhe) sekarang dah berusia 2 tahun. rasa macam baru semalam ibu lihat qa'id berbungkus berbedung, bersarung tangan dan kaki, setiap hari duk tukar lampin, buat susu, mandikan, sapu minyak yuyi, bagi makan nasi blender, baba cak, merangkak, bertatih, menangis, belajar bercakap. 

Hari ni qa'id dah pandai bercakap, faham percakapan, berlari dan berjalan, melompat dan memanjat, tantrum dan meragam, makan dan minum macam orang dewasa.... qa'id sangat bijak, sangat aktif dan lasak, dah tinggi dan sangat hensem. bila tengok qa'id sekarang, ibu rasa bahagia sangat. kasih sayang ibu hanya untuk qa'id.

Apa yang ibu harapkan ialah semoga qa'id menjadi anak yang beramal soleh, taat pada Allah swt, taat pada rasul saw, taat pada agama islam, taat pada al-quran, taat pada ibu dan papa. insyaAllah qa'id akan beroleh kejayaan, kebahagian di dunia dan akhirat. semoga qa'id akan jadi pembela ibu dan papa di akhirat nanti. 

Allah selamatkan qa'id (yeay)
Allah selamatkan qa'id (yeay)
Allah selamatkan al-qa'id ha'il (Allah)
Allah selamatkan qa'id (yeay yeay)

Itu lah lagu yang ibu selalu nyanyikan untuk qa'id ... qa'id akan sahut dengan perkataan dalam kurungan tu. 

Selamat Hari Lahir sayangku !! Ibu sayang qa'id ketat-ketat !!





No comments:

Post a Comment