Wednesday, January 11, 2012

Jalan-jalan explorer

pertama kali bw qa'id keluar ialah pd minggu ketiga dia lahir. aku ngn abib bw pg ke klinik. disebbkn bby kecil lg, ibu mentua ikut sekali .. tujuan pg klinik pertamanya sbb breast aku bengkak dh msuk hr ketiga... sakit sgt n aku risau kalau jd mkn teruk. keduanya kulit bby waktu tu melecur teruk, banyak plak tu ... aku risau kalo ia berlarutan. kesian bby qa'id.

kali kedua bw qa'id keluar ialah pegi ke klinik juga. tp kali ni tuk buat check up bby. qa'id dh berumur sebulan dan nk kena suntik hepatitis b. kali ni ditemani mak noor. blik dr klinik, singgah umah nenek. tu pun sbb jln nk naik ke umah x boleh dilaui. ada keje2 tar jaln. 

kali ketiga bw qa'id keluar jauh sikit. pg ke kenduri sambut menantu nisa di bkt serdang. balik dr kenduri, singgah plak umh nenek. 

keesokan harinya, bw qa'id pg ke umah pak long belah petang. itu lah kali keempat qa'id kuar jenjalan .. 

semuanya so far so good, aku kena bw qa'id keluar sooner or later .. tuk biasakn diri dan untuk perkembgn bby... bw bby keluar spy dia blh explore dunia n terdedah pada persekitaran baru ... kalo asyik terperap di rumah aje, nnt dia kan jd jakun plak.




No comments:

Post a Comment