Friday, January 27, 2012

Lihat, Dengar dan Cakap

Perkembangan qa'id dr hari ke sehari sangat memberangsangkan... seronok melihat bby semakin sihat, peka, sensitif dan membesar depan mata. qa'id semakin bijak dan pandai, bby dh peka pada persekitaran. terutamanya bunyi dan pergerakan. apabila terdengar bunyi yg menarik perhatian, bby akan melilau cari. sama juga kalau ada pergerakan. itu maknanya bby sudah pandai melihat.

setiap kali bangun dr tidur, bby akan termenung. kemudian akan bermain sengsorang. seolah2 mengajak berborak. bila kita agah2 bby akan bagi tindakbalas. comel sangat. aku rasa bahagia sgt. bby juga dh pandai mengajuk. dia keluarkan lidah, jelir lidah tiru perlakuan papa dia. 

bila time shower pun sama. bby suka bila baju dibuka. bby senyum2 dan gelak2 bila dibogelkan.... sebelum ni setiap kali nk mandikan bby akan menangis. drpd start buka baju hinggala siap berpakaian. menangis x henti, pujuk pun tak guna. tapi sejak aku habis pantang dan jaga bby, bila nk mandikan dia menangis apabila tersentuh air mandian. dan ada satu ketika tu, buat pertama kali dlm sejarah, bby x nangis langsung. aku excited sangat. tapi itu la buat julung kalinye. selepas itu bby hanya akan nangis selepas selesai mandi sewaktu nk pakaikan baju. 

hingga hari ni qa'id membesar begitu memberangsangkan. bby dh nampak, dh pandai main2, pandai senyum dan gelak, bila diagah lagi la dia galak, ajak orang berborak, suka tegur orang. waktu ni sangat berharga dan menyeronokkan. qa'id manja sangat dengan semua orang. alhamdulillah !!

No comments:

Post a Comment