Thursday, January 19, 2012

Mitten and Booties

Oleh sebab qa'id dh 2 bulan, secara rasminya x perlu lagi pakai mitten and booties ...

sebelum ni mmg aku dh cuba tanggalkan, then pakaikan semula sebab dia cakar muka. tp kali ni walau apa pun berlaku, qa;id dh x perlu pakai lagi ... sbb dh 2 bulan ... kalau terus pakai dikhuatiri nnt jari bby membengkok dan x boleh buka mcm jari normal ... so like it or not, cakar ke apa, kena juga biasakan bby ... insyaAllah lama2 nnt, dia dh x cakar muka ...

Bby cakar muka hanya bila nk tido aje ... time dia mengamuk nk tido, time tu la dia duk mencakar ... so think positive ... lagipun aku tgk tgn bby kotor sgt bila pakai mitten tu ... 

skang qa'id dh pandai hisap jari ... bila bby hisap jari kotor tu aku risau sgt ... kalau pakai mitten dia duk hisap kain ... kesian nengoknyer... so biar la bby rasa jari sendiri bila duk menghisap ... nnt pelahan2 aku bersihkan jari dia time shower.

kelakar bila time dia hisap jari ... kalo boleh semua jari nk dimasukkan ke dalam mulut dia yg comel tu ... sepenumbuk kecil tgn dia tu nk dimasukkan ... comel sgt gelagat qa'id .. lama2 nnt pandai la dia hisap hanya ibu jari .. sebab aku xkan ajar dia hisap puting ... hisap puting ibarat hisap angin ... nnt kembung pulak perut bby.


No comments:

Post a Comment