Thursday, January 19, 2012

Kuat menyusu

Ramai yg bgtahu aku, anak lelaki ni kuat menyusu ... tapi aku tgk qa'id xde plak mcm tu ... dia menyusu macam biasa ... kadang2 tgk bby mcm nk nyusu ... tp bila sua nenen, bby tolak and teriak sebab taknak nenen ... lg dipaksa lagi dia meraung kuat ..

disebabkan tu juga breast aku kerap bengkak .. maklumlah susu aku banyak .. so nk xnak kena perah.. selalunya aku perah selepas 3 hingga 4 jam bby menyusu ... ada juga aku perah bila bby tido, tp siap je perah, bby bangun .... ada beberapa kali aku perah and isi dlm botol .. sebab nk bagi bby minum ... nk ajar dia minum susu dlm botol ... 

kalau dia terlalu dahaga, mmg xde mslh, dia akan minum ... tp kalau x dahaga sgt dia taknak minum susu botol .. buat mcm mana sekali pun, dia xkan minum dan mcm biasa la menangis sekuat2nya...
dh 2 kali pergi check up, berat qa'id x naik banyak ... 1st check up berat bby 4 kg ... 2nd check up hanya naik 1 kilo je ...



No comments:

Post a Comment