Wednesday, March 21, 2012

Ibu susuan

Oleh sebab stok susu yang aku perah dah habis, aku jd sangat kecewa dan risau kalau qa'id tak dapat khasiat secukupnya dr susu ibu sebab terpaksa minum susu formula. so aku luahkan la kerisauan aku tu dlm fb. x sangka plak dpt perhatian dr kak ngah. so dia msg aku melalui hp. 

kak ngah tanya dan pelawa susu kauthar tuk qa'id. aku gtau papa, dan papa ok je. so aku kompim ngan kak ngah. semalam, balik dr keje, singgah umah kak ngah di pinggiran putra, amik stok susu kauthar. 

bersyukur sangat ... qa'id dpt susu ibu, walaupun bukan susu aku tp aku lega. boleh la tampung stok susu sementara aku perah kat tempat keje... aku jd x sedap hati bg qa'id minum susu formula... walaupun qa'id suka minum susu formula tp aku rasa kecewa sbb susu aku x mencukupi tuk qa'id....

walaupun kak ngah bagi x banyak tapi satu plastik susu tu agak banyak juga kuantitinya.... agak qa'id boleh minum lebih dr 3 kali kenyang la kot ... walaupun x hisap terus dr kak ngah, tp dh boleh dikira ibu susuan sebab qa'id kenyang minum susu tu....

aku dan papa x kisah sangat tentang hal ni sebab kitorg yakin pd susu ibu.... lgpun kak ngah adalah family kitorg juga, so xde rasa ragu. InsyaAllah qa'id akan sihat dan dpt khasiat yg diperlukan untuk membesar. aku juga doakan qa'id akan jd insan yg beramal soleh dan berguna!

aku juga berharap kauthar nye susu mencukupi ... dan juga berharap mendapat keredhaan drpd suami kak ngah... sbb semalam aku ada gtau ibu pasal hal ni .. dan ibu mention tentang tu.


No comments:

Post a Comment