Monday, March 19, 2012

Susu formula

Semalam 18mac hr ahad, lepas kenduri di rumah syida, aku ke presint 9 tuk beli susu formula qa'id. totally no idea nk beli susu apa. so yg mana ada kat kedai tu aku amik je....

papa pilih enfalac A+ ... harga dia boleh tahan juga mahalnya. beli yg tin kecik aje sbb tuk percubaan. takut qa'id x sesuai dgn susu tu. harga kat tin RM45 tp dpt harga murah sikit dr harga kat tin. 

aku sedih sebab terpaksa berikan susu formula pd qa'id. tp aku xde pilihan lg sebab stok susu dh habis. aku doa sgt qa'id ok dgn susu tu dan doa agar qa'id sihat dan dpt segala khasiat yg diperlukan tuk tumbesaran. 

hari ni qa'id dh stat minum susu lembu .... camana la agaknya .... sedih sgt! aku bagi sekali dengan nestum yg aku beli ms kat kampung ritu. mana la tahu qa'id x kenyang dgn susu lembu.

aku perasan semalam qa'id dh mcm nk makan. aku mkn biskut tiger, dia tgk ralit sgt. mulut dia plak meleleh ... chup chap chup chap ... aku try sua ke mulut, mmg dia nganga. letak skit kat mulut, tp qa'id x pandai lg makan makanan pejal. tp bila papa dia suapkan susu tepung, dia dh pandai minum drpd sudu. comel aje mulut dia minum susu sambil chup chap chup chap !!!

semalam suara qa'id berubah drpd biasa ... jd serak2 aje ... aku dpt rasa mcm qa'id sakit tekak, apa taknye dia asyik menangis aje.... menangis dia skang dh pandai teran suara... itu yg buat serak ... tgk dulu 2 3 hari ni, kalau x hilang juga aku akn bw qa'id ke klinik. risau juga kalau bby sakit tekak ...


No comments:

Post a Comment