Wednesday, February 15, 2012

3rd check up

Hari ni 15 feb hr rabu, aku bw qa'id ke klinik desa tuk rutin check up. ni dh masuk kali ke tiga check up bermakna umur qa'id dh masuk 3 bulan. tp sebenarnya umur qa'id adalah 2 bulan 4 minggu 1 hari. apa pun x kisah la. yg penting qa'id sihat.

kali ni pegi ke klinik dengan abul. papa xde, kena pg ke kuantan tuk latihan kawad sbb esok ada sambutan hari maritim. so terpaksa la minta tolong abul.

tepat kul 10 pg sampai ke klinik. mcm biasa, buka baju bby tuk timbang dan ukur. kali ni qa'id nangis kejap je. tp buka je pampers, qa'id kencing. waduh.... kalut kejap. nasib baik aku leh handle. kena tunggu giliran sbb ada bbrp org sebelum aku. nasib baik abul tolong pegang qa'id. tiba turn aku, nurse tanya bbrapa soalan psl baby. then terus suntik lepas tu. selesai, terus balik. 

berat qa'id 5.6kg. bulan lepas 5 kg. so x naik banyak. tp nurse kata normal. panjang baby 61 cm. sblum ni 58 cm. pun x banyak beza. lilitan kepala 38cm aje. bulan lepas 37 cm. kesemua soalan yg nurse tanya semuanya positif. alhamdulillah. bby berkembang dengan baik. tiba time suntik, aku yg kena pegang bby. mcm biasa aku x sanggup tgk jarum dicucuk pd qa'id. bby nangis kejap aje. masuk keta terus senyap. 

balik umah qa'id terus tidur. sememangnye qa'id mengantuk dr td lg. tp kejap aje tidurnye. tghr kul 12 dh bangun. pastu mula la qa'id mengamuk sakan untuk tidur lagi. dr tghr sampai petang qa'id menangis. menangis sampai tertidur. lelap kejap, jaga lagi. mengamuk lg. aku betul2 geram dan tensen. mcm2 cara dh buat. tp x henti menangis.

aku kesian pd qa'id sbb susah nk tidur. aku sendiri pun buntu, camana nk buat dia tidur. x sanggup dgr dia menangis. tp apa boleh buat. esok aku dh stat keje, qa'id kena tinggal dengan mak noor, aku dh mula risau. camana la agaknya nnt. terutama time nak menyusu. aku risau qa'id kelaparan je. walaupun aku ajar bby menyusu botol, tp aku mcm rasa x puas, rasa was-was. kenyang ke anak aku ni. 

harap sgt semoga esok semuanya lancar. esok abul akan hantar aku ke ofis. sebelum tu hantar qa'id ke umah mak noor. x habis2 menyusahkan org. kalau lah aku boleh buat sendiri, xde la nk susahkan abul je. dia pun ada hal sendiri.

No comments:

Post a Comment