Wednesday, February 1, 2012

Bedung

Sejak 2 hari lepas till today my son susah sgt nk tido .. really have no idea .. mata dh bengkak merah, menguap berkali2 tp stil xmau lelap ... mcm2 cara dodoi dh buat sampai bby penat, tetap degil tuk tidur ... menangis toksah ckp la, mcm nk tercabut anak tekak ... kesian my son.

selalunya bby akan tidur semasa dodoi tu je, bila letak je, dia buka mata semula. sometimes bby tido dlm 15 mnts or 30 mnts, dh jaga semula. dh la tu, mmg susah nk tidurkan bby, aku sendiri kering idea dh. bahu, pinggang, belakang, kaki, lengan sume sakit sebab bby dh berat, n kita plak kena dodoikan dia by standing (xde buaian) ... sampai tahap hilang sabar dan tension. that is not good actually. insyaAllah masih boleh bersabar.demi anak tersayang.

ibu mertua pernah suh bedung .. sebagai ibu aku kesian tgk bby dibedung. nmpk sgt bby x selesa dan rimas bila dibedung. so aku x bedung. tp lately, i have to do so. dh xde cara lain dh yg boleh buat my son tido. so stat semalam aku try bedung bby dengan kain sarung.... mmg aku sedih dan rasa bersalah tgk keadaan bby. meraung mcm nk terkeluar anak tekak, menangis teresak2, berpeluh2 bby berusaha tuk lepaskan diri, tp kekuatan dia x mampu tuk lepaskan diri sebab bedung dengan kain sarung lebih kejap dr guna kain napkin. kalau guna napkin, mmg dh bolos. so bila dh penat, dia akhirnya tewas dan terlelap dlm dakapan aku. rasa sangat lega walaupun pd awalnya rs sangat kesian tgk dia menangis cuba melepaskan diri. 

baby tidur dengan lena sekali... merengak nk nenen dh dekat nk subuh .. sampai breast dh bengkak. so aku terpaksa pam sebelah. sebab bby nenen sebelah aje. it's ok, asalkan apa yg my son perlukan dpt aku tunaikan.


so, conclusion nye, bedung work well.  so far la. tp lepas ni x tau la plak. siang pun aku terpaksa bedung juga. tp tidurkan bby dlm bilik, lebih sejuk. kalau kat ruang tamu panas. bby boleh jd x selesa.




No comments:

Post a Comment