Monday, February 27, 2012

Stok susu

aduhaiiii anak ku .....

errrkkk ... camana nih??? baru seminggu qa'id dijaga maknoor, stok susu dh tak mencukupi. aku rasa cam dh banyak stok, tp upanya x cukup. aku terlupa banyak perkara terutama semakin besar baby semakin banyak dia minum.... jumlah yg aku simpan tu bertahan tuk seminggu lebih aje. alamak.... aku sebenarnya tak tahu kuantiti yg qa'id minum terus dari badan aku. aku pun x pernah kira kekerapan qa'id menyusu. 

sewaktu aku perah tuk simpanan pun, aku hanya perah dua kali sehari saja .. itu pun bukannya setiap hari ... bila qa'id tak menyusu dan breast dh full ... baru perah.... kadang jumlah nye sikit aje ... dlm 80 ml hingga 100 ml tuk both side....

patut la aku tgk org lain buat stok gila2 banyak .... aku betul2 tak terfikir itu semua.... my fault!! kata maknoor, qa'id macam tak puas menyusu, apa taknye, susu yg aku bekalkan tu susu yg diperah masa bulan pertama hingga ketiga. kandungan susu untuk tempoh tu sesuai tuk newborn aje. skang qa'id dh 3 bulan, so baby memerlukan lebih dr tu ...

kesian my son !!

skang aku kena work hard, perah sekerap mungkin, supaya cukup tuk qa'id menyusu.... nk tunggu hingga dua bulan memang x dpt la, kalau skang pun dh habis sume stok susu....






No comments:

Post a Comment