Friday, February 17, 2012

qa'id kejutkan ibu

Hari ni 17 hb februari hari jumaat.... hari kedua bekerja dan juga hari kedua bby qa'id dihantar ke rumah mak noor. bezanya hari ni papa ada so, pg td papa hantar qa'id. 

qa'id bgn awal pg ni. kul 6.40 pg dh jaga. aku belum siap lg, tudung pun belum pakai. bila bby dh sedar tu, aku bg nenen dengan harapan bby akn sambung tidur. tp dia terus jaga. mcm x sabar je nk ke umah mak nor. terus aku tukarkan pampers sebab dh sarat. dr semalam x tukar. 

hr ni hantar umah maknor, qa'id ok, semalam pun bby ok. x nangis. sebab kecik lg, x tahu pape lg. aku pun dh x risau sgt. hr ni peluk qa'id puas2 dan cium dia puas2. 

lepas hantar qa'id, papa anta ibu p keje lak. tghr aku kol maknor, tny kaba qa'id. qa'id selesa n lena tidur dlm buai. so kena la belikan qa'id buaian.

semalam, papa dh balik dr kuantan, terus jemput aku kat opis. balik keje terus p umah mak noor, jemput qa'id, borak2 ngn maknoor kejap. tny tntg qa'id. so far so good. maknoor suh belikan mainan yg ada bunyi. dlm keta aku bg susu, tp qa'id xnak. sedih kejap. balik umah, aku try bg lg. br qa'id nk. qa'id meragam kejap sbb nk tidur. mcm biasa, bby susah nk tidur, dan aku kena cr cara untuk dodoikan qa'id. 

aku keluar umah ke belakang dapur. sambil hirup udara segar, sambil tgk pemandangan, qa'id amik ms tuk lelap. akhirnya qa'id tidur dlm pelukan aku. so hr ni x tau lg la camana cara dan gayanya. qa'id tidur dr semalam sampai pg td. jaga tuk nenen dlm 3 kali. kul 12 tgh mlm, kul 3pg, kul 6.40 pg td. lama sungguh bby tidur. tp in between, bby dh boleh lepaskan tgn dia dr bedung. itu sbb dia terjaga. aku pun x tahu camana bby leh keluarkan tgn dia. mmg aku bedung x kuat mana pun. kul 3 pg td sebelum kasi nenen, aku bedung bby dulu br bg nenen. mengamuk sakan, meraung melalak. bila peluk je, dia senyap and sambung tidur.

kul 6 pg td pun aku terjaga sb qa'id duk pukul2 aku dgn tgn dia. upanya bby dh berjaya keluarkan tgn dr bedung. bila aku bangun, qa'id sambung tidur. qa'id terkejut bila aku buka lampu. terus bby jaga-jaga ayam.




No comments:

Post a Comment