Thursday, February 16, 2012

Ibu rindu Qa'id

Hari ni 16 feb hari khamis, ibu qa'id dh stat keje setelah cuti bersalin 3 bulan. pg td bgn kul 6 pg tuk bersiap keje. qa'id tidur lg. kul 7 siap. tp qa'id mcm tau2 je yg ibu dia nk pegi tinggalkan dia sekejap, aku angkat bby dan tutup pintu, qa'id terkejut dan terus buka mata. bby senyum bila nmpak ibu dia ni. aku sayu sangat pg td. bila dh gerak bby tetap buka mata pandang ibu. senyum2 dia. 

sampai umah mak noor, dia dh xnak tidur lg. hr pertama ni aku x peluk dan cium dia. sbb aku xnak dia terasa kehilangan aku. aku sedih sgt tinggalkan qa'id ngan mak noor. x pernah berpisah dgn qa'id sejak bby lahir. 24 7 ngan bby qa'id. aduuuh !!! sedih nyer !! nk nangis tp tahan air mata. ni kalau ada yg cakap, "hasni, jangan nangis" kompem aku nangis betul2. tu pun td bila tina tny, aku dh nak menitis air mata. 

tak sabar nk tunggu petang nnt, nk jumpa bby qa'id, my son. td dpt msg dr mak noor, terus call. risau gila. camana la keadaan bby skang ni. mak noor kata dia tidur.... harap bby qa'id ok. ibu rindu qa'id.

No comments:

Post a Comment